Hyundai wil meer voet aan de grond krijgen binnen de Europese automarkt. Om hier extra aanzet toe te geven bouwt dit Koreaanse automerk een testcentrum bij de Duitse Nürburgring.
Het testcentrum van Hyundai wordt onder andere uitgerust met een racebaan en geeft Hyundai de mogelijkheid om wagens op meerdere manieren te testen. Hiermee hoopt het bedrijf ook extra in te kunnen zetten op de wendbaarheid van hun wagens, wat binnen de Europese automarkt erg belangrijk is.
Ondanks dat het testcentrum een behoorlijke investering vergt, is Allen Rushforth, de Senior Vice President en COO van Hyundai, ervan overtuigd dat deze zich dubbel en dwars gaat terug betalen. Niet alleen geeft het extra testmogelijkheden, ook draagt het bij aan een versteviging van het automerk binnen Europa.
Een andere belangrijke ontwikkeling die het imago van Hyundai een flinke duw in de rug moet geven, is de terugkeer in de WRC. Ook binnen de rallysport hoopt het Koreaanse automerk ervaring op te doen over zaken zoals dynamiek, betrouwbaarheid en duurzaamheid van de auto’s.
Bron: Nu.nl
Uw reactie op dit artikel is welkom.